Köszönhetően az okostelefonok térhódításának a magazinok és a hirdetőtáblák után ma már a televízióban is megéri vonalkódot alkalmazni. Legalábbis külföldön mindenképp, hiszen Európában, Ázsiában, illetve már Amerikában is kellő számú felhasználó rendelkezik „smartphone”-nal ahhoz, hogy leolvashassa a reklámokban elrejtett vonalkódokat. Tehát ez azt jelenti, hogy tévénézés közben akár a kanapéból is kaphatunk információt vagy kedvezményeket az épp műsoron lévő termékről. Mint ahogy azt a Bluefly online divat márka is tette nemrégiben az USA-ban, amely egy kétdimenziós kódot helyezett el reklám szpotjában. Ezt leolvasva a felhasználó egy 5 perces anyagot nézhetett végig, illetve vásárlása esetén 30% árengedményt is kaphatott. A cég szemmel láthatóan bízik az újfajta reklámozási módban, a márka marketingese weblap látogatottságuk megkétszereződését reméli a vonalkódoktól.

De nem a Bluefly példája az egyetlen eset Amerikában a QR kóddal való reklámozásra. Az HBO is letesztelte a technológiát a Lost sorozat utolsó részében, amikor is az új True Blood vámpíros sorozat promotálására – annak dizájnjával összhangban - egy piros fekete színű kódot helyezett el. A vonalkódot leolvasva a nézők egy 30 másodperces beharangozót tölthettek le a sorozatról.

Tehát a vonalkódok a televíziós reklámpiacra is betörtek már, akár hazánkban is alkalmazni lehetne őket, ha elég elterjedt lenne az okostelefon-használat. Az előrejelzések szerint azonban ez nem is olyan elképzelhetetlen, hiszen bár még csak kb. 200 ezren rendelkeznek az eszköz-típussal, Magyarországon is jelentős gyarapodás előtt áll a piac. Üröm az örömben azonban, hogy a mobilok „smart" funkcióit, a BellResearch felmérése alapján kevesen használják ki idehaza. Úgyhogy nemcsak az elterjedésre, de a felhasználási szokások megváltozására is várnunk kell még az első vonalkódos reklámig.

(Fotó: www.barcode.com)

 

vonalkod.blog.hu