…Ez nem egy új sci-fi címe, hanem bizony maga a valóság: a Tesco (ottani nevén Home plus) Dél-Koreában virtuális üzleteket alakított ki, ”amelyekben” az elfoglalt emberek elintézhetik a napi vagy heti bevásárlásaikat metróra várakozás közben. Ahogy az itt található videoban is látható, a működési elv nagyon hasonló a korábbi posztomban bemutatott Tesco Grocery iPhone alkalmazáshoz, hiszen ez esetben is okostelefonnal kell leolvasni a kívánt termékekhez tartozó QR-kódokat, s az online rendelést követően a Home plus még aznap házhoz szállítja az árukat.  Az újdonságot az jelenti, hogy az áruházlánc teli polcokat ábrázoló plakátokkal teremtette meg a valós üzletek miliőjét a metróperonokon a folyamatos rohanásban lévő dél-koreaiak számára.

Magát az ötletet, hogy a várakozó időnket bevásárlással tegyük hasznossá, zseniálisnak tartom, s ez a beszerzési mód kétségkívül jól működhet például dobozos termékek esetén. Bennem azonban felmerült a kérdés, hogy az olyan romlandó áruknál, amelyeknél fontos lehet a minőséget élőben szemügyre venni - zöldségek, gyümölcsök vagy hús esetén, amelyek ugyancsak elérhetők ezekben a virtuális boltokban -, mennyire lehet kedvelt ez a típusú vásárlás?

Az áruházlánc adatai mindenesetre igen meggyőzőek: a kampányt követően az újonnan regisztrált tagok száma 76%-kal nőtt, és 130%-kal bővült az online értékesítés, melynek köszönhetően a Home plus vált az elsőszámú online piaci szereplővé, valamint az „offline” forgalom tekintetében is megközelítette a piacvezetőt. Ez is azt bizonyítja, hogy az online rendelésfeladást megkönnyítő megoldások növelhetik a kiskereskedelmi forgalmat, valamint hogy igencsak kifizetődő a vevők igényeihez való igazodás – jelen esetben a „bolt megy a vevőhöz” megközelítés.

Kíváncsi vagyok, hogy a budapesti metróperonokon találkozhatunk-e majd ilyen virtuális üzletekkel, és ha igen, mikor. Én biztosan azonnal kipróbálnám!

Fotó: www.crazyengineers.com

vonalkod.blog.hu