Legutóbbi utam igazolta: újból folytatódik a Stickybits őrület, ami ismét azt bizonyítja, hogy a lassan már nem újdonság számba illő technológia valóban piaci potenciált nyert nem egészen fél év alatt. Hiszen tavaly májusban írtam először az új alkalmazásról, amelyről akkor még csak a szakmai berkekben tudták, hogy az év egyik legnagyobb „hype”-ja lesz, azt azonban senki nem sejtette, mire lehet majd ésszerűen hasznosítani. Aztán nyáron a Pepsi kampányával mintha elindult volna valami a piacon, és angliai utamon én is realizálhattam, hogy Gatwick példája azt mutatja, a vonalkód csíkokat tartalommal feltöltő alkalmazás még sok hasonló sikert könyvelhet el magának a jövőben.

A gatwicki repülőtér ugyanis Stickybits-et alkalmaz, melynek használatát az az igény hívta életre, hogy a terminálnak szüksége volt egy olyan kommunikációs eszközre, amellyel egyszerre tudta könnyedén és szórakoztató módon megvalósítani az információáramlást. Ugyanis az angliai állomás nem régiben 1 milliárd fontot fordított repülőtéri továbbfejlesztésekre, melyek ugyan még csak részlegesen készültek el, azonban a repülőtér már az újdonságok elkészülte előtt is szerette volna tájékoztatni utasait, mik rejlenek az elparavánozott területek mögött. Itt jött képe a Stickybits. Ugyanis a repülőtér kiaknázva a kódokba integrált tartalmak lehetőségeit a szükségből felhúzott falakat Stickybits matricákba öltöztette, amelyek így nemcsak design elemekként hatottak kiválóan, de segítségükkel az utasok felé történő információáramlás is megoldódott. Hiszen a felhasználóknak innentől kezdve nem kell mást tenniük, mint egy okostelefon segítségével leolvasni a kódokat és máris egy audio-vizuális ún. „Gatwick Discovery Tour”- ba csöppenhetnek. Az itt található tartalom galériákat és rövid videókat tartalmaz, melyek sorra veszik a repülőtéren zajló változásokat. A terminál a rendszeres utazókra, illetve scannelőkre is gondolt, hiszen a paravánokon elrejtett tartalmak folyamatosan cserélődnek, a fejlesztések előrehaladtával új képekkel bővülnek.

A Stickybits-es paravánok egyébként a gatwicki repülőtér social media stratégiájának részeként jelennek meg, hiszen mindezek mellett a terminál például olyan közösségi média szolgáltatásokat is nyújt, mint a 24 órás valósidejű ügyfélszolgálat, amely a Twitteren keresztül valósul meg.

A Stickybits alkalmazás eddigi legnagyobb hátránya volt eddig, hogy a felhasználók szokásainak nem képezte részét a vonalkód scannelés. Azonban most a napi 77 ezer utasforgalmat bonyolító repülőtér segítségével ez könnyedén orvosolhatóvá válik. A termiálon áthaladó rengeteg utas rutinjává válhat a vonalkód leolvasás, innentől pedig a siker százszázalékos.

És ígérem, ha legközelebb arra járok képekben is beszámolok a gatwicki vonalkódokról.

(Fotó: http://blog.stickybits.com)

 

vonalkod.blog.hu