Gondolkoztál már azon, hogy milyen feltételeknek kell eleget tenned, ha a termékedet piaci értékesítésre szánod?

 A képlet egyszerű:

  • Vásárolj vonalkódot, vagy esetleg hozd létre őket,
  • válaszd meg a helyet, ahova helyezed a kódokat a termékeden,
  • válassz metódust arra, amivel rögzíted, illetve nyomtatod őket,
  • hozz létre tökéletes vonalkód formát.
  1. lépés: Olyan termékeknél, amelyeket kiskereskedelmi hálózaton keresztüli értékesítésre szánsz kész vonalkódokat kell vásárolnod. Erre két út kínálkozik: ha több száz UPC számra (azaz Universal Product Code-ra) van szükséged a termékedhez, akkor lehetőséged van a GS1 szervezettől bérelni ezen kódok egy csoportját. Ennek az ára körülbelül 760 és 1000 dollár között mozog, illetve bérlésük meghosszabbításáért is minden évben külön díjat számol fel a szervezet. Ha spórolni szeretnénk másik megoldás is kínálkozik. Ebben az esetben a jeleket olyan kereskedőktől kell megvásárolnunk, akik többlet kóddal rendelkeznek. Az interneten is rengeteg olyan cég van jelen, akik áron alul értékesítik a vonalkódokat, mely a kis- és középvállalkozások számára rendkívül kedvező ajánlatot jelenthet. Azonban jó, ha szem előtt tartjuk, hogy csak legális forrásból érdemes a fekete-fehér csíkokat beszereznünk. Más eset áll fenn, ha a termékeket nem kiskereskedelmi hálózatban akarod értékesíteni, azokat a saját üzletedbe szánod. Ebben az esetben lehetőséged van, hogy saját vonalkódokat nyomtass egyedi felhasználásra.

 

  1. lépés: Ha már megvannak a kódok a következő dolog, amit el kell dönteni az az, hogy hova is helyezzük a fekete fehér csíkokat. Ha a vonalkódot magán a terméken szeretnéd elhelyezni, az komplikáltabb művelet is lehet. Hiszen léteznek olyan esetek, amikor a termék jellegéből adódóan a vonalkódnak nagyon kicsinek kell lennie ahhoz, hogy az alakzathoz illeszkedjen, illetve ellenállónak is, hogy a körülményeknek megfeleljen. Itt gondolhatunk például egy ékszer esetére, amely nemcsak alakjából adódóan követel meg speciális méretű kódot, de mivel egy üzlet kirakatában a hőmérséklet sokszor a 60-80 Celsius fokot is elérheti, rendkívül hőálló vonalkód is szükségeltetik. Könnyebb a helyzet, ha a kódot a termék dobozán helyezzük el, ilyenkor egy kevésbé ellenálló jel is megteszi, feltéve, ha a dobozok nincsenek kitéve szélsőséges körülményeknek.

 

  1. lépés: Ha megvan a vonalkód, illetve a hely is ahova szeretnénk azt elhelyezni a következő lépésben el kell döntenünk, hogy milyen metódussal rögzítsük és nyomtassuk őket. Könnyen előállhat az az eset, hogy olyan vonalkódra van szükség, amely garantáltan nem jön le a termékről, illetve nem semmisül meg könnyedén. Számos olyan vállalat van, amely rendkívül tartós rögzítéssel ellátott fémből készült címék előállítására szakosodott, amely ilyen esetekben szóba jöhet.Sokszor érdemes azonban a cégeknek saját vonalkódnyomtatót beszerezniük, amely rendkívül olcsón képes előállítani a szükséges címkéket. Ma már rengeteg olyan nyomtató van forgalomban, melyek a költséghatékonyság mellett megfelelő minőségben állítanak elő kódokat, valamint kis helyen elférnek és könnyen is kezelhetők.

 

  1. lépés: A negyedik pont a tökéletes vonalkód kép megalkotása. Nagyon pontos meghatározások vannak a vonalkód előállítására vonatkozóan, hiszen ezeknek a jeleknek a forgalomban lévő több száz fajta vonalkódolvasó által egységesen letapogathatóaknak kell lenniük. Nem garantált, hogy azok a kódok, amiket a saját számítógépeden elő tudsz állítani teljes mértékben megfelelnek az előírtaknak, azaz 100%-osan leolvashatók. Ezért ha vonalkódot hozol létre, mindig ellenőrizd olvashatóságunkat mielőtt esetleg több száz kódot nyomtatnál ki.

 

A fentiekre alapozva a kiskereskedéseknek a vonalkódok előállításához egy gyanta alapú festékkel üzemeltetett Citizen CL-S703 thermo-transzfer nyomtatót javasolnék, melynek használatával nagy valószínűséggel a vonalkódok minden próbát képesek lesznek kiállni. Ajánlatért, kérem, keressen engem! :)

Fotó: www.directdial.com

 

vonalkod.blog.hu