Mindig is nagy rajongással tekintettem az euro érmékre a tagországonként különböző fejoldal miatt, amikor üzleti úton vagy privát nyaralások során a kezembe került egy-egy belőlük - ilyenkor ugyanis óhatatlanul elgondolkozok azon, hogy hogyan vándorolhatott az adott fizetőeszköz például Ausztriából Spanyolországba, vagy miket vásárolhattak vele, mielőtt az én kezembe került volna?

Már önmagában tehát ez irányú érdeklődésem miatt felfigyeltem a hírre, mely szerint a Holland Királyi Pénzverde fennállásának századik évfordulójára két különleges pénzérmét bocsátott ki. Mielőtt azonban valaki azt hinné, hogy egy numizmatikai blogra tévedt, gyorsan leszögezem, hogy a pénzverde azzal tette különlegessé a Beatrix holland királynő portréjával díszített centenáriumi érméket, hogy QR-kódot helyezett el a hátoldalukon, így ötvözve a hagyományt és a modern eszközöket. A százéves évforduló kapcsán kibocsátott ezüst öteurós és arany tízeurós lettek ezáltal a világ első, QR-kóddal ellátott pénzérméi!

Az emlékérmék június 22-én kerültek forgalomba, előtte azonban a Holland Királyi Pénzverde néhány napig teaser-kampánnyal csigázta az érdeklődést, hiszen „meglepetéseket” ígért a leendő tulajdonosok számára a honlapján, ahová az érme képén szereplő QR-kód irányított. Június 22-én tehát én is nagy izgalommal olvastam le újra a kódot - sajnos egyelőre én is csak fotóról -, mely aznap már egy tematikus honlapra vitt.

A site sok érdekes információt tartalmaz az érméről: például azt, hogy Juan José Sánchez Castaño tervezte, és a Holland Királyi Pénzverde épületéről származó motívumok is díszítik. A honlapon memóriajátékkal is próbálkozhatunk, a rejtvények kedvelői pedig megtekinthetnek egy rövid videót arról, hogy a Beatrix királynő portréja alatti terület különböző betűket rejt, melyek a pénzérme körbeforgatásával válnak láthatóvá.

Mindenképp érdemes tehát ellátogatni a megadott weboldalra - kíváncsian várom, hogy fog-e változni vagy bővülni az itt található tartalom. Valamint ugyancsak érdekes kérdés, hogy a jövőben trenddé válnak-e majd a QR-kódos pénzek - lehet, hogy ez a megoldás fogja modernné és vonzóvá tenni az érméket és a bankjegyeket a készpénz nélküli fizetési módok korában?

Sajnos annak minimális az esélye, hogy a különleges öt- és tízeurósok visszajáróként csak úgy a kezembe kerüljenek egy külföldi nyaralás során, ugyanis az érmék limitált kiadásúak, és aki megszerez egyet belőlük, valószínűleg nem ezzel fog fizetni.

Én azonban minél többet tudok meg erről a pénzérméről, annál inkább úgy érzem, hogy feltétlenül be kell szereznem egyet…

Fotó: www.index.hu

vonalkod.blog.hu
süti beállítások módosítása