2010.05.28. 11:24
Jobb jegykezeléssel több bevétel lenne a tömegközlekedésben
Lehangoló tömegközlekedni Magyarországon – és most nem a közhelyes hibákat, csak a nekem személyesen különösen fájdalmas vonaljegy-rendszert szedem elő. A konkrét fájdalom egy körúti jegyautomatánál ért, amikor az a pénzemet elnyelte, és fizikai ráhatással sem sikerült jobb belátásra bírni. Se pénz, se jegy. Az igazi trauma mégis az, hogy a XXI. században már minden adott egy profi, egységes
(Fotó: Infovilág.hu)
jegykezelő rendszer kialakításához. Nem szakterületem a tömegközlekedés vonaljegyeinek menedzselése, de Szófiában a Citizen Systems is részt vett az ottani metró jegyrendszerének kialakításában, így néhány adalékkal elsőkézből szolgálhatok: a vonalkódos rendszer bevezetése közel harmadával csökkentette a működési költségeket!
- Nem tart fel: ne legyen várakozás sem vásárláskor, érvényesítéskor és ellenőrzésnél
- Olcsón előállítható (az utazás árát most hagyjuk)
- Tévedésmentesen ellenőrizhető
- Rugalmasan igazodik az igényekhez (pl akár megállónként variálhatom az út hosszát)
- Online adatokat szolgáltat az utasforgalomról