Érdekes, mostanában ahogy lapozgatom a magazinokat, néha már fel sem tűnnek a lapokon található QR (Quick Response), más néven 2D-s vonalkódok. Hihetetlen, hogy ezek a fekete fehér alapú nonfiguratív jelek mennyire hozzánk nőttek már, főleg ahhoz képest, hogy európai történetük nem indult be olyan gyorsan, mint várták. Nem meglepő módon a japánok által kifejlesztett kódok először Japánban lettek sikeresek, és csak később szivárogtak be Európába. Azóta viszont megállíthatatlanul terjednek, olyannyira, hogy a fenti példát folytatva meg sem álltak az újságoknál.

Tavaly például a Google Maps 100 ezer darab vonalkódos kirakat-címkét osztott ki kiskereskedőknek, akik azokat elhelyezve különböző akciókat hirdethettek. A vásárlóknak csak le kellett olvasni az arra alkalmas mobiljukkal a kódot, és mivel az több százszor annyi adatot képes kezelni, mint a hagyományos vonalkód, nem csupán az üzletről adott tájékoztatást, de a promóciókról is.  A Time Square-en pedig az ún. Internet Week keretében hatalmas QR kódot állítottak fel, ezt leolvasva a járókelők ingyen jegyekhez, információkhoz jutottak az eseménnyel kapcsolatosan. De a technológiára a Facebook is kezd lecsapni. Tavaszi hír volt, hogy TechCrunch előrukkolt egy fejlesztéssel, ami lehetővé teszi, hogy a közösségi oldal felhasználó profilképei alá egyedi QR linkek kerüljenek. Úgy tudom a Facebook hivatalos álláspontot még nem foglalt a témában, de feltehetően a közösségi site profilunkra mutató link kódját legeneráló funkciót fogják beépíteni a rendszerbe.

Tehát a QR kódot kiaknázó fejlesztések száma láthatóan egyre gyarapszik, és bár hazánkban is elterjedtnek számítanak a BUX aktuális állását rejtő kétdimenziós vonalkódok magazinos elhelyezése, a fenti példákra alapozva azért más kreatív felhasználást is szívesen látnék itthon. Nem akarok ötleteket adni, de én például a Pet Shop Boys Integral című számát nagyon szeretem…

(Fotó: gamesandgeeks.com)

 

vonalkod.blog.hu
süti beállítások módosítása