Utóbbi posztom frissítéseként ismét a QR kódokat veszem elő, amivel még az is lehet, hogy a szárazabb témák után egy-két hölgy figyelmét is meg tudom majd ragadni. Nemrég olvastam, hogy a kétdimenziós kódok egyre inkább beszivárognak a divat világába is. Tulajdonképp kétféle formában is: a „hagyományos” módon, tehát a plakátokon/ hirdetéseken jelennek meg mobilkódként, plusz információkat hordozva, vagy mostanában az is divatosnak számít, ha valaki QR kód mintás ruhadarabot húz magára. Ez lényegében a feliratos pólók funkcióját tölti be, de mivel itt az információ nem egyértelmű mindenki számára – tehát egyfajta „beavatottság” érzés lengi körül a kódot leolvasni tudókat – ez még trendibbnek számít ma a piacon. Vagyis az írás-olvasás önmagában már nem menő; minél szűkebb kör érti meg kinyilatkoztatásainkat annál jobb. Ennek fényében talán nem véletlenül bízta meg a Louis Vuitton sem a japán mangarajzoló művészt, Takashi Murakamit, aki kétdimenziós jeleket tervezett kollekciójába. De sok más márka is technológiáért nyúlt már (igaz, elsősorban reklámjaiban), például az Esquire, a Calvin Klein, és a Clinique is. Így belegondolva érdekes lesz látni a kifutón a QR kód mintás ruhákba bujtatott modelleket, akiket egyébként is vonalkóddal jelölnek meg a ruhák jobb nyilvántartása céljából.

(Fotó:www.notempire.com)

 

vonalkod.blog.hu
süti beállítások módosítása