Érdekes cikket olvastam nem régiben az egyik vonalkódokkal foglalkozó oldalon. A cikk először is egy felmérést ismertet a mobilkód iparág egyik elismert szereplőtől, a Scanbuy-tól. Az amerikai tanulmány a mobilkód olvasási szokásokat vizsgálta kereskedelmi környezetben, decemberben az ünnepek előtt.

A vizsgálat főbb megállapításai a következők voltak.

  • A felmérésben résztvevők több mint fele már olvasott le vonalkódot vásárlása közben.
  • 57% legalább már egyszer leolvasott vonalkódot készülékén keresztül.
  • 40% -uk öt vagy annál több scannelést hajtott már végre,
  • és további 40% bár még soha nem olvasott le kódot, szívesen kipróbálná azt.

A cég további megállapításokat is közzé tett:

  • A felmérésben résztvevők 97% találta úgy, hogy a mobil kódok számos vonatkozásban hasznosak,
  • és csupán 3% százalék találta őket haszontalannak.
  • A válaszadók körében az árösszehasonlító alkalmazás volt a legnépszerűbb.
  • 34% százaléka a felmérésben résztvevőknek iPhone-t, 29%-a BlackBerry-t és 27%-a Androidot használ.

Előre borítékolható, hogy hazánkban egy hasonló felmérés semmiképp nem zárulna ilyen eredménnyel, de azt mindenesetre előre láttatja, hogy a közeljövőben nálunk is hasonló trend lehet majd megfigyelhető. Tehát a mobilkódokban hosszú távú potenciál látszik kirajzolódni, mely mind a vásárlóknak, mind a kereskedőknek értékes területet jelenthet.

Az eredmények ismertetése után a cikk egy érdekes dologra hívja fel azonban a figyelmet. Még pedig arra, hogy a mobilkód-olvasás elsősorban egy okra vezethető vissza: a vásárló jobb áron, jobb termékről akar információt szerezni, mint ami közvetlenül a szeme előtt van. A cikk szerzője szerint ezért a kereskedőknek arra kellene törekedniük, hogy minél inkább a maguk hasznára fordítsák valahogy a mobilkódhoz kapcsolódó alkalmazásokat. Egy másik cikk megemlíti, hogy már egyre több márka is igyekszik felhasználni az alkalmazásban rejlő lehetőségeket, a Heineken például így indított el egy sorsolásos játékot, melyen értékesen nyereményekhez lehetett hozzájutni.

Tehát a technológiai feltétel már mindenki számára rendelkezésre áll, a kérdés, hogy ki, mit kezd vele.

 Fotó: www.barcode.com

 

vonalkod.blog.hu
süti beállítások módosítása