Egyre többször találkozunk a mobilos jegyvásárlás kérdéskörével, amellyel kapcsolatban a napokban egy nagyon érdekes fejlesztés került a kezembe. Az ötlet talán nem új, hiszen a technológia már régóta a köztudatban van, hovatovább én is foglalkoztam hasonló témával korábbi bejegyzéseimben, azonban az mindenféleképpen megfogott, hogy az új program nem kizárólag csak tömegközlekedési, vagy külön színházi belépőjegyekkel tud mit kezdeni, de, mint egy szabványosított környezetben, akár uszodákba is megvásárolhatjuk ugyanazzal az eszközzel belépőjegyeinket.

Az Interticket által kiadott iTicket fejlesztés, amelyet iPhone-omra is letöltöttem elég jól alkalmazkodik az új felhasználói elvárásokhoz. Környezete könnyen kezelhető, megjelenése esztétikus és adatainkat is egyszerűen megadhatjuk a vásárláshoz. Ugyan tesztjeim során találtam olyan eseményt, ahova nem tudtam jegyet vásárolni, továbbá a jegyvásárlás során nem lettem meggyőzve kellőképpen arról, hogy bankkártyám adatai tényleg csak az adott tételek költségeinek kiegyenlítésére lesznek felhasználva, de bízva a fejlesztés mögött álló vállalkozás jó hírnevében úgy gondoltam teszek egy próbát.

Az izgalom csak ezután kezdett fokozódni. A tranzakció egy hibás leütésem korrekciója után simán lement, semmi akadás, és már kezembe is vehettem a jegyemet, amelyet egy vonalkód formájában küldtek a mobilomra. Jópofa, gyors, hatékony – kényelmes karosszékemben ücsörögve, kávémat szürcsölgetve lehettem tulajdonosa egy koncert belépőjének, nem kellett becaplatnom a Szentkirályi utcába, a város szívébe, ahol ilyenkor egyébként is olyan nagy a forgalom.

Nézegettem a vonalkódot elölről-hátulról, próbáltam megfejteni, azonban mivel nincs lézerszemem, csak csodálkozni tudtam a technológiai vívmányon. Nem hagyott nyugodni a dolog és gondoltam rácsörgök az Interticket ügyfélszolgálatára, de a helyi munkatársak sajnos nem tudtak technikai információkkal ellátni arról, hogy milyen típusú vonalkód generálódik, továbbá hogyan titkosítják a vonalkód adatait. Azonban nem adom fel, a megvásárolt jeggyel igyekszem eljutni a következő koncertre, és izgatottan várom azt a pillanatot, amikor a vonalkódolvasó a telefonom kijelzőjéről leolvassa az adatokat, bejutást engedélyezve az eseményre. Jó buli, és a koncertről még csak nem is meséltem…

(Fotó: http://community.adn.com)

vonalkod.blog.hu
süti beállítások módosítása