Napról napra megbizonyosodok arról, hogy a korábbi posztjaimban szereplő „támad a QR-kód” kifejezés korántsem túlzás, ugyanis egyre több helyen, egyre változatosabb felületeken bukkan fel ez a két dimenziós vonalkód – legutóbb például már egy holland euro érmén is megjelent. Jómagam azonban a legtöbb esetben még mindig nyomtatott hirdetésekben találkozom velük, ahonnan a kód egy bővebb információt tartalmazó honlapra viszi a leolvasót.

A Diesel azonban gondolt egy merészet, és a QR-kód segítségével összekapcsolta a mobil technológiát az online közösségi médiával, kiemelve ezzel a Facebook like-funkcióját a digitális világból a valós életbe. A Diesel számára a Fullsix fejlesztette azt az alkalmazást, amellyel az üzletekben lehet lájkolni a farmereket. Az emberek szeretik megosztani ismerőseikkel, hogy mit csinálnak épp, mi jár a fejükben, és hogy mi tetszik nekik - ennek köszönhetően a „like” gombra naponta 3 milliárd alkalommal kattintanak világszerte, ahogy ezt az appot bemutató videóból is megtudhatjuk. Ha az üzletbe látogató vevők szkennelik a farmernadrágok mellett elhelyezett QR-kódot, egy Diesel-termékeket bemutató site-ra kerülnek, ahol lájkolhatják is a nekik tetsző ruhadarabot, s ezt az alkalmazás rögtön ki is posztolja a Facebook üzenőfalukra. Így az ismerőseik láthatják, hogy épp egy Diesel üzletben vásárolnak, valamint hogy melyik termék tetszik nekik, és természetesen mindezt azonnal kommentelhetik is.

Ez a megoldás további lehetőségeket is rejt még az egyszerű like-oláson túl - akár a termékvásárlást is ösztönözni lehetne vele: például ha like-olod a terméket a boltban, kedvezményt kapsz az árából. És ha azt nézzük, hogy a Facebooknak 2011. év elején már 600 millió aktív felhasználója volt, mindenképp érdemes lehet továbbgondolni az ötletet.

A Diesel megoldása azonban nem az első alkalom volt, hogy a lájkolás kilép a virtuális világból: a Coca Cola, a Hyundai és a Renault RFID-alapú eszközöket használt a tetszésnyilvánításra.

Mielőtt azonban valaki elrohanna a legközelebbi Diesel üzletbe, hogy kipróbálja az új alkalmazást, el kell szomorítsam, ugyanis egyelőre csak a madridi boltokban like-olhatnak QR-kód segítségével a vevők. A tesztidőszak tapasztalatai alapján dönt majd a Diesel arról, hogy Európa szerte alkalmazza-e a megoldást. Részemről nem sok kétség fér a sikerhez, így véleményem szerint hamarosan mi is találkozhatunk majd QR-kódokkal a hazai üzletekben.

Fotó: www.group.fullsix.com

vonalkod.blog.hu
süti beállítások módosítása